Wikia

Elladan-fils-elrond

Elladan

Elladan (D.E.130 - ?) was een Half-Elf en een zoon van Elrond en Celebrian. Hij had een tweelingbroer, Elrohir en een jonger zuster, Arwen. Alleen degenen die beide broers goed kenden konden ze uit elkaar houden.

De Roodhornpas Edit

In het jaar D.E.2509, ging Celebrian naar haar moeder, Galadriel in Lorien. Ze werd in de Roodhornpas gevangen genomen door orks en gemarteld. Elladan reed samen met zijn broer naar zijn moeder om haar terug te brengen naar Rivendel. Echter toen hij daar aankwam was zijn moeder ernstig verwond.

Elrond kon zijn vrouw genezen, maar Celebrian wilde niet meer in Midden-aarde blijven en zeilde richting Valinor. Elladan had vanaf dat moment een sterke afkeer van orks. Hij viel samen met de Dunedain uit het Noorden vaak Orks aan.

De Oorlog om de ene ring Edit

In de beginstadium hadden Elladan en Elrohir een kleine rol. Zij moesten het land verkennen waardoor het Reisgenootschap zou reizen. Later ging de tweeling samen met het Grijze Gezelschap onder leiding van Halbarad Aragorn II helpen. Ze volgden Aragorn naar de Paden der Doden, vochten met hem bij Pelagrir en later bij de Slag bij de velden van Pelennor.

Na de Oorlog om de ene ring Edit

Er is weinig bekend over het lot van Elladan en Elrohir. Ze keerden terug naar Rivendel en bleven daar totdat Elrond naar Valinor zeilde. Ze konden kiezen: of naar Valinor gaan of in Midden-aarde blijven en sterfelijk zijn als mensen. Net als hun zuster Arwen koos ook de tweeling ervoor om in Midden-aarde te blijven.